1.3.2013

Taidepolku ei mene kirjastonkaan ohi

Jyväskylän yliopiston juhlavuoden yksi kiinnostavista tempauksista on Taidepolku-näyttely, jossa esitellään yliopiston uusimpia taidehankintoja.

Näyttely on levittäytynyt ympäri kampuksia ja mukana on parikymmentä hienoa teosta yliopiston yli tuhannen taideteoksen kokoelmasta.

Kirjastoon saimme tunnelmaa luomaan Nanna Suden öljymaalauksen Jumala säästää mustettaan. On hienoa saada kirjaston tiloihin lisää taidetta herättämään ajatuksia ja tunteita lukuisten kirjojen lisäksi.

Nanna Susi: Jumala säästää mustettaan. Öljymaalaus kankaalle, 2011.
KUVA: Jussi Tiainen
Jo ennestään kirjastossa on useita maalauksia ja veistoksia muun muassa sellaisilta taiteilijoilta kuin Carolus Enckell, Kaarina Heikinheimo ja Leena Turpeinen-Kitula.

Nanna Suden maalaus on nähtävissä kirjaston 2. ja 3. kerroksen välisellä porraskäytävällä.

Lisää tietoa taiteilijasta löytyy näistä kirjoista.

Arto Ikonen