7.11.2011

Myös kandidaatintyöt verkkoon

Yliopiston kirjaston tarjoamat opinnäytteiden verkkojulkaisupalvelut ovat nyt laajentuneet kattamaan myös kandidaatintyöt. Näin verkkopalvelu kattaa koko opintopolun kandidaatintyöstä lisensiaatintutkielmaan.

Pro gradu -palvelun mukaisesti myös kandidaatintöiden tallennusreitti kulkee sen mukaan, onko työllä yksi vai useampi tekijä. Yhden tekijän julkaisuputki kattaa koko prosessin aina verkkojulkaisusopimuksen hyväksymiseen saakka. Useamman tekijän yhteisistä opinnäytteistä tulee edelleen toimittaa erillinen kaikkien tekijöiden allekirjoittama julkaisusopimus.

Kirjaston ylläpitämästä yliopiston julkaisuarkisto JYXistä löytyy nyt melkein 8000 pro gradua, lähes 300 lisensiaatintyötä ja jo yli 500 kandidaatintyötä. Niin ja reilusti yli 15 000 muuta mielenkiintoista julkaisua, kuten väitöskirjoja, artikkeleita, vanhoja karttoja, e-sävelmiä ja valokuvia.

Pelkästään pro gradu -tutkielmia on ladattu JYXistä vuoden 2011 aikana lähes 800 000 kertaa.

Pekka Olsbo