20.10.2011

Häiritseekö hulina, mättääkö melu?

Jos kaipaat rauhallista lukupaikkaa, kannattaa kokeilla pääkirjaston hiljaista lukusalia. Löydät sen 3. kerroksesta Seminaarinkadun puoleisesta päästä. Salissa on vain lukupaikkoja. Kukaan ei ramppaa siellä etsiskelemässä kirjoja tai lehtiä. Jopa läppärin käyttö on pannassa. Eväiden syönti ja kännykkään rupattelu ovat tietysti myös kielletty, kuten kirjaston muissakin lukutiloissa.

Salissa on 13 lukupaikkaa. Voit valita askeettisemman vaihtoehdon ja lepuuttaa lukemisen lomassa silmiäsi räväkän keltaisissa sermeissä. Mutta jos haluat mieluummin ihailla maisemia, ikkunapaikoilta avautuu kaunis näkymä Lounaispuiston yli aina Jyväsjärvelle asti.

Annikki Järvinen

13 kommenttia:

1. Olisi kiva jos kirjastoon saisi hiljaisen tietokoneluokankin. Ryhmätyöntekijät ja muut hälisijät häiritsevät usein omaa työtä atk-luokissa.

Vastaukset
    1. Hiljaisesta atk-luokasta on tullut muitakin toiveita, samoin tilasta, jossa voisi tehdä ryhmätöitä tietokoneella ilman että joutuu kiukkuisten mulkaisujen kohteeksi.

Toistaiseksi mitään kirjaston atk-tiloista ei ole "julistettu" hiljaisiksi, vaan ne on tarkoitettu kaikkien tarvitsijoiden käyttöön. Tiloista ja koneista on pulaa, emmekä halua rajoittaa niiden käyttöä liian tiukoilla säännöillä. Toivomme kuitenkin, että jokainen ottaa huomioon muut tilan käyttäjät eikä häiritse ketään tarpeettomasti omalla toiminnallaan.

Pidämme toiveet mielessä ja katsomme mitä voimme asialle tehdä, jotta mahdollisimman moni saisi tarvitsemansa työrauhan on kyse sitten keskittymistä vaativista hiljaisista tehtävistä tai puheensorinaa aiheuttavista ryhmätöistä.

Poista
  2. It's going to be finish of mine day, but before end I am reading
    this wonderful article to increase my experience.

VastaaPoista
  3. Marvelous, what a blog it is! This website provides valuable facts to us, keep it up.

VastaaPoista
  4. I really enjoyed reading it. This subject offered by you is very helpful and accurate.

VastaaPoista
  5. it's extremely cool blog. Connecting is exceptionally valuable thing.

VastaaPoista
  6. I finally found great post here. Thanks for the information. Please keep sharing more articles.

VastaaPoista
  7. Always a lot of experience when I surf the internet and this is one of them! I visited the best blog.

VastaaPoista
  8. You definitely have some great insight and great stories.

VastaaPoista
  9. I want you to thank for your time of this wonderful read!!!

VastaaPoista
  10. I admire this article for the well-researched content and excellent wording.

11. Nice post. It’s always interesting to read articles here. you really great

12. Woah! It’s simple article, yet effective. Thanks for this