31.8.2015

Tervetuloa kirjastoon, uusi opiskelija!

Opintojen alku on täynnä toimintaa. Toivottavasti ehdit tutustua myös kirjastoon, koska olemme hyödyllinen ja suorastaan välttämätön apu opiskelijalle.

Parhaiten pääset alkuun kirjaston käytössä osallistumalla kirjastoinfoon. Infosta saat lisätietoa omalta tutoriltasi. Kirjasto näkyy ja kuuluu myös torstaina 3.9. Agorassa, jossa järjestetään uusille opiskelijoille suunnatut alkuinfot ja avajaismessut.

Kampusalueelta löydät kolme kirjastoa: Pääkirjaston Seminaarinmäeltä sekä kampuskirjastot Mattilanniemestä ja Ylistönrinteeltä. Kirjastokortin saat ilmaiseksi mistä tahansa kirjaston toimipisteestä.

Kun kaipaat tenttikirjaa, klikkaa itsesi JYKDOK-tietokantaan. Sen kautta näet, mitä kirjoja kirjastosta löytyy ja mistä ne löytyvät. Voit tehdä varauksia lainassa oleviin kirjoihin ja uusia lainojasi, kun kirjaudut JYKDOKiin yliopiston verkkotunnuksillasi.

JYKDOKin kautta pääset lukemaan myös e-kirjoja ja muuta e-aineistoa. Lukeminen onnistuu samaisilla verkkotunnuksillasi vaikka kotikoneeltasi. E-kirjoja voit ladata esim. läppärille tai tabletille. Jos omaa laitetta ei ole, voit lainata pääkirjastosta iPadin kahdeksi viikoksi. Vinkkejä e-kirjojen käyttöön saat Kirjastotuutorista.

Sekä pää- että kampuskirjastoissa on tietokoneita opiskelijoiden käyttöön. Omaa läppäriä voit käyttää, koska langaton verkko toimii kaikissa kirjaston toimipisteissä. Kirjastosta löydät erilaisia työskentelytiloja sekä ryhmätöihin että hiljaiseen työskentelyyn. Esim. pääkirjaston 3. kerroksessa on pari varattavaa ryhmätyöhuonetta ja lisää on tulossa syksyn aikana.

Koska olet lukenut tämän jutun, olet jo tutustunut kirjaston blogiin. Löydät meidät myös Facebookista ja Twitteristä.

Ota arastelematta yhteyttä meihin, kun tarvitset apua. Olemme täällä sinua varten. Iloista ja innokasta opiskeluaikaa!

Annikki Järvinen

1 kommentti:

1. That is really interesting, You're an overly professional blogger.

I've joined your rss feed and look forward to searching for extra of your
    great post. Additionally, I have shared your site in my social networks

VastaaPoista