15.5.2014

JYKDOKin ohjeet osa 2: sisäänkirjautuminen, etäkäyttö ja varausten tekeminen

Aiemmin JYKe-blogissa käsiteltiin uudistuneen JYKDOKin hakuohjeita. Tällä kertaa ohjevideoista näet muun muassa sen, kuinka paikantaa aineistoa, uusia lainoja ja tehdä varauksia eri kokoelmistamme.

Jyväskylän yliopiston opiskelijoiden ja henkilökunnan kannattaa kirjautua JYKDOKiin samoilla käyttäjätunnuksilla, joilla he kirjautuvat yliopiston verkkoon. Näin he pääsevät uusimaan lainojaan ja tekemään varauksia. Samalla heille avautuu käyttöön kaikki kirjaston hankkimat e-aineistot. Sisäänkirjautuminen mahdollistaa samalla myös etäkäytön.

Kirjaston laajoista kokoelmista teoksia voi löytyä monesta eri paikasta. Kirjastokartasta löydät kirjan sijaintitiedot kätevimmin.

Kun lainattavaa kirjaa ei ole saatavilla, kannattaa tehdä kirjaan varaus.

Iso osa kirjaston painetusta aineistosta, kuten esimerkiksi koko vapaakappalekokoelma, sijaitsee varastossa. Täältäkin kirjan tai lehden voi varata tekemällä varastotilauksen.
Arto Ikonen